نظرات و دیدگاه ها در وردپرس

نظرات و دیدگاه ها در وردپرس

بخش دیدگاه ها در وردپرس مربط به کامنت ها و نظراتی است که کاربران در وبلاگ یا یک صفحه و معمولا در انتهای هر صفحه درباره مطالب آن صفحه اعلام می کنند و مدیریت آن به سادگی ایجاد نوشته (post) و صفحه (page)  است.

مدیریت نظرات و دیدگاه ها در وردپرس (WordPress Comments)

 

چگونه از وجود نظرات مطلع شویم؟
در وردپرس و بعد از ورود معمولا و در اکثر قالب ها در منو نوتیفیکیشن مربوط به دیدگاهها نمایش داده می شود ولی در صورت عدم نمایش هم در بخش نوشته ها و هم در بخش دیدگاهها این مورد قابل نمایش است.

post comment notification

در بخش دیدگاه ها می توانید دیدگاه ها و تنظیمات آن را مدیریت کنید:

comments settings

عملیات روی دیدگاه ها

در صورتی که دیدگاه یا نظری برای یکی از صفحات یا نوشته های شما ایجاد شده باشد با انتخاب آن مواردی در اختیار شما قرار می گیرد که هر کدام عملیاتی روی دیدگاه انجام می دهد:

  • پذیرفتن: در صورتی که یک دیدگاه دریافت کرده باشید و هنوز تایید نشده باشد با انتخاب آن و زدن دکمه پذیرفتن آن دیدگاه در صفحه یا پست مورد نظر نمایش داده می شود.
  • نپذیرفتن: می توانید دیدگاهی که قبلا تایید شده را غیر فعال کنید برای این کار دکمه نپذیرفتن را بزنید تا کامنت مورد نظر نمایش داده نشود.
  • پاسخ: شما امکان پاسخ دادن به دیدگاه را دارید و برای این کار می توانید از دکمه پاسخ استفاد کنید.
  • ویرایش سریع یا Quick Edit: به شما امکان ویرایش و تغییر در متن دیدگاه، نام و ایمیل ارسال کننده و نشانی اینترنتی آن  را می دهد:

quick edit comment

  • ویرایش: شبیه به ویرایش سریع است ولی در یک صفحه حدید باز می شود و قسمت مدیریت به کادر روبرو منتقل می شود، در این بخش در کادر روبرو می توانید وضعیت دیدگاه را به تایید شده یا در انتظار یا جفنگ (اسپم) تغییر دهید، همچنین امکان ویرایش و ادیت تاریخی که نظر درج شده نیز وجود دارد در بخش پایین آن امکان حذف با انتخاب انتقال به زباله دان و در نهایت تایید موارد انجام شده با زدن دکمه بروزرسانی وجود دارد.

edit comment

  • جفنگ: با انتخاب این گزینه دیدگاه به عنوان اسپم به بخش اسپم ها منتقل می شود و در آنجا قابلیت حذف برای همیشه یا بازیابی دارد.
  • زباله دان: با انتخاب این گزینه دیدگاه به بخش زباله دان منتقل می شود و در آنجا مشابه بخش جفنگ گزینه های حذف برای همیشه و بازیابی بعلاوه ارسال به بخش اسپم را دارد.تنظیم نمایش بدون و با تایید.

اسپم در دیدگاه ها

نظرات در وردپرس قابلیت مدیریت بیشتری را هم دارند، در وب سایت هایی که نظر زیادی دریافت می شود احتمال دریافت تعداد زیاد اسپم وجود دارد، مدیر سایت با نصب افزونه های مربوطه به اسپم دیدگاه ها می تواند از دریافت اسپم تا حد زیادی جلوگیری کند، یکی از پر کاربردترین افزونه ها در این زمینه، پلاگن آکیسمت (Akismet) است که توسط تیم توسعه دهندگان وردپرس ایجاد شده و معمولا هنگام دانلود وردپرس همراه آن در لیست افزونه ها وجود دارد و می توانید آن را فعال کنید. این پلاگین ها با استفاده از نوعی الگورتیم که بر مبنای دریافت داده های قبلی اسپم ها را تجزیه و تحلیل می کند، بعد از گذشت مدتی از کارکرد سایت و شناخت دیدگاه هایی که به عنوان اسپم به آن معرفی شده می تواند به صورت خودکار نظرات مشابه را حذف یا به بخش جفنگ و اسپم منتقل کند.

تنظیمات اصلی دیدگاه ها از طریق بخش گفت و گو

برای تنظیمات اصلی و زمینه ای در بخش دیدگاه ها به عنوان مثال اگر تمایل دارید کاربران برای نظر دادن ملزم به وارد کردن آدرس ایمیل باشند و یا دیدگاه تو در تو داشته باشید و موارد دیگر از بخش تنظیمات> گفت و گو را انتخاب می کنیم:

تنظیمات گفت و گو و نظرات در ودرپرس

موارد موجود در بخش تنظیمات گفت و گو:

بخش اول آن تنظیمات پیش‌فرض نوشته است:

  • کوشش برای آگاه کردن ‌همهٔ وبلاگ‌هایی که پیوندشان در ‌این نوشته است / Attempt to notify any blogs linked to from the post
    این گزینه مربوط به قابلیت Pingback یا trackback است که در وردپرس فارسی با عنوان بازتاب نام برده می شود،  برای اینکه بدانیم بازتاب یا پینگ بک چیست تصور کنید شما یک مقاله در وب سایت خود دارید که آن پست یا مقاله به مقاله دیگری در یک وبلاگ دیگر لینک دارد و آن وبلاگ قابلیت Pingback را فعال کرده باشد، در این صورت زمانی که مقاله شما منتشر می شود، توسط وردپرس برای آن وبلاگ یا وب سایت پینگ یا نوتیفیکیشن ارسال می شود و آنها می توانند لینک شما را تایید کنند و در صورت تایید لینک شما در آن وب سایت نمایش داده می شود. این نوتیفیکیشن در زمان پابلیش و انتشار مطلب شما در ودرپرس ارسال می شود.
    پس با انتخاب این گزینه (کوشش برای آگاه کردن ‌همهٔ وبلاگ‌هایی که پیوندشان در ‌این نوشته است) وردپرس به وبلاگ های دیگر اعلام می کند که شما به آنها لینک داده اید. (در صورتی که قبلا مطلبی نوشته اید و قصد دارید قابلیت pingback را در آن فعال کنید از بخش نوشته ها قسمت ویرایش را انتخاب کنید در بالای صفحه گزینه تنظیمات صفحه را انتخاب کنید و تیکت گزینه فرستادن بازتاب ها را بزنید  )
  • اجازه دادن به دیگر وبلاگ‌ها برای آگاه‌سازی پیوندی (بازتاب‌ها و دنبالک‌ها) روی نوشته‌های تازه / Allow link notifications from other blogs (pingbacks and trackbacks) on new posts
    همان مورد قبلی است ولی از سمت شما، برای درک بهتر این گزنینه کافی است مورد قبلی که در بالا اشاره شد را متوجه شده باشید، در این گزینه سایت شما نقش دریافت کننده نوتیفیکیشن را خواهد داشت و به طور خلاصه قبول کردن پینگ از سایت های دیگر را فعال می کنید.
  • اجازه به دیگران برای ثبت دیدگاه‌ها روی نوشته‌های تازه / Allow people to post comments on new articles
    همانطور که از عنوانش پیداست شما می توانید به بازدید کنندگان اجازه بدهید که برای نوشته های جدید دیدگاه ارسال کنند یا خیر.
    (نوشته‌های شخصی ممکن است این تنظیمات را لغو کنند. تغییرات اینجا فقط برای پست‌های جدید اعمال خواهد شد.) این اخطار به این معنی است که نوشته های قبلی شامل این تنظیمات نیست.

بخش دوم دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها:

  • نویسنده‌ٔ دیدگاه باید نام و نشانی ایمیل خود را بنویسد / Comment author must fill out name and email
    این گزینه به شما این امکان را می دهد که درج کردن آدرس ایمیل و نام در زمان ارائه دیدگاه را الزامی کنید؟ در واقع فعال کردن با فعال کردن این گزینه کاربری که قصد ارسال دیدگاه دارد مجبور است یک نام و آدرس ایمیل در کادر مربوطه وارد کند حتی اگر صحیح نباشد. (کاربرانی که ثبت نام کرده باشند و وارد سایت شده باشند نیاز به این کار ندارند)
  • کاربران باید نام‌نویسی کرده باشند و وارد شده باشند تا بتوانند دیدگاهشان را بنویسند / Users must be registered and logged in to comment
    انتخاب این گزین باعث می شود فقط کاربرانی بتوانند نظر و دیدگاه خود را در سایت ثبت کنند که در سایت عضو می شوند.
  • بستن خودکار دیدگاه‌ها در نوشته‌های قدیمی‌تر از ۱۴ روز / Automatically close comments on posts older than 14 days
    در مواردی ممکن است شما تمایل نداشته باشید برای مطالب قدیمی تر بخش دیدگاه ها فعال باشد، با انتخاب این گزینه و درج عدد مورد نظر بر مبنای تعداد روز که به صورت پیش فرض 14 روز است، بخش دیدگاه ها برای هر مطلب بعد از 14 روزیا هر تعداد روزی که شما مشخص می کنید به صورت خودکار غیر فعال می شود.
  • نمایش جعبه انتخاب کوکی‌های دیدگاه‌ها، اجازه برای تنظیم کوکی‌های نویسنده دیدگاه. / Show comments cookies opt-in checkbox, allowing comment author cookies to be set
    با فعال کردن این گزینه متنی به کاربر در زمان ارسال دیدگاه نمایش داده می شود ( ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.) که به او اعلام می کند مشخصات اعلام شده در کوکی مرورگر ذخیره می شود، این اطلاعات برای دفعه بعد که کاربر برای نظر دادن وارد می شود استفاده می شود و کاربر نیازی به وارد کردن مجدد ایمیل ندارد، این گزینه برای کاربرانی که ثبت نام نکرده اند می تواند مفید باشد.
  • فعال‌کردن دیدگاه‌های تودرتو با عمق ۵ دیدگاه / Enable threaded (nested) comments 5 levels deep
    در بخش نظرات وردپرس قابلیتی وجود دارد به نام دیدگاه تو در تو، دیدگاه تو در تو در واقع زمانی ایجاد می شود که یک کاربر نظری داده و مدیر سایت یا کاربر دیگر به آن دیدگاه پاسخ داده و عمق دیدگاه تعداد پرسش و پاسخی است که در یک دیدگاه می تواند ادامه پیدا کند. معمولا تعداد بالای پاسخ تو در تو ممکن است باعث ایجاد مشکل در نمایش صفحه شود و مدیران سایت تمایلی به این مورد ندارند.
  • صفحه‌بندی دیدگاه‌ها با ۵۰ دیدگاه در هر صفحه و آخرین صفحه به‌صورت پیش‌فرض نشان داده‌شود. / Break comments into pages with 50 top level comments per page and the last page displayed by default
    این قابلیت برای وب سایت یا وبلاگ هایی کاربرد دارد که تعداد کامنت در آنها زیاد است و خواندن همه آنها در یک صفحه باعث خراب شدن ظاهر سایت می شود، با انتخاب این گزینه در صورتی که تعداد دیدگاه ها به عدد مورد نظر که به صورت پیش فرض 50 است برسد دیدگاه بعدی به صفحه بعد منتقل می شود و از دیگاه 51 به بعد در صفحه دوم دیدگاه هاست و دیدگاه 101 در صفحه سوم و الی آخر . گزینه آخرین با امکان تعییر به اولین به این معنی است که آخرین صفحه در ابتدا نمایش داده شودیا برعکس.
  • نمایش دیدگاه‌های کهنه‌تر در هر صفحه / Comments should be displayed with the older comments at the top of each page
    در صورتی که تمایل داشته باشید که کامنت های نماش داده شده در هر صفحه ابتدا قدیمی ترین کامنت ها باشند این گزینه و در غیر اینصورت گزینه تازه تر/newer را انتخاب می کنیم.

بخش جهارم برایم ایمیل بفرستید هرگاه/Email me whenever:

  • کسی دیدگاهی نوشته است /Anyone posts a comment
    با انتخاب این گزینه زمانی که دیدگاه و کامنتی در سایت ثبت می شود برای مدیر سایت یک ایمیل ارسال می شود با این متن ( دیدگاه تازه‌ای در نوشتهٔ “عنوان نوشته شما در وردپرس” در انتظار بررسی شماست)
  • دیدگاهی نیازمند بررسی است /A comment is held for moderation
    یکی از کاربردهای این گزینه زمانی است که در وبلاگ چند نفر امکان نویسندگی و تایید یا عدم تایید دیدگاه را دارند و مدیر سایت از این طریق متوجه می شود آنها چه دیدگاههایی را تایید کرده یا تایید نکرده اند.
    امکان تغییر این آدرس ایمیل در بخش تنظیمات> عمومی > آدرس ایمیل مدیریت / Administration > Settings > General> Administration Email Address وجود دارد.

قسمت پنجم پیش از‌ این‌که دیدگاهی نمایان شود / Before a comment appears

  • دیدگاه‌ها باید به صورت دستی تأیید شوند. / Comment must be manually approved
    با انتخاب و تیک زدن این گزینه دیدگاه بدون تایید شدن نمایش داده نمی شود.
  • نویسنده باید یک دیدگاه پذیرفته شده داشته باشد /  Comment author must have a previously approved comment
    این گزینه اگر انتخاب شود کاربرانی که یکبار نظر و دیدگاه آنها تایید شده باشد نظرات بعدی آنها بدون نیاز به تایید نمایش داده می شود.

قسمت ششم بررسی دیدگاه / Comment Moderation (لازم به ذکر است در صورت فعال بودن تایید دستی این بخش غیر فعال خواهد بود)

  • یک دیدگاه در صورت داشتن بیش از 2 پیوند در صف بررسی مدیریت نگه داشته شود. (یکی از ویژگی‌های بارز در دیدگاه‌های جفنگ داشتن پیوندهای بسیار در متن دیدگاه است.) / Hold a comment in the queue if it contains 2 or more links. (A common characteristic of comment spam is a large number of hyperlinks.)
    دیدگاه های اسپم به قصد گرفتن لینک در سایت شما که کاربرد آن بالابردن رتبه خودشان در موتورهای جستجو است، مطلب ارسال می کنند پس دارای لینک هستند، شما در این بخش مشخص می کنید که اگر یک دیدگاه تعداد مشخص شده لینک داشت تایید نشود.
  • هنگامی که یک دیدگاه چنین واژه‌هایی را در محتوا، نام نویسنده، نشانی، ایمیل یا آی‌پی یا رشته عامل کاربر مرورگر آن داشت، به صف بررسی برود. درهر خط تنها یک واژه یا آی‌پی قرار دهید.‌ این‌ واژه‌ها در عبارت‌ها جست‌وجو می‌شوند، مانند “پرس” در “وردپرس” . / When a comment contains any of these words in its content, author name, URL, email, IP address, or browser’s user agent string, it will be held in the moderation queue. One word or IP address per line. It will match inside words, so “press” will match “WordPress”. 
    این گزینه برای بررسی خودکار دیدگاه هاست و به نوعی با ایجاد فیلتر می توانید دیدگاه ها را بدون تایید و در صورتی که مشخصات آنها با شرایط مورد نظر شما مطابقت  داشت نمایش دهید
    برای فیلتر کردن در کادر (text box) بزرگی که پایین همین قسمت وجود دارد در هر خط کلمه مورد نظر یا آدرس IP را قرار دهید در صورتی که کلمه مورد نظر شما در دیدگاه باشد آن دیدگاه به صف بررسی می رود و تا زمان تایید نمایش داده نمی شود اگر در یک خط آدرس IP وارد کنید هر دیدگاهی از آن آدرس ارسال شود هم به همان شکل به وضعیت عدم تایید می رود.

قسمت هفتم: کلیدهای دیدگاه پذیرفته نشده / Disallowed Comment Keys (در صورت فعال بودن تایید دستی این بخش غیر فعال خواهد بود)

  • هنگامی که یک دیدگاه چنین واژه‌هایی را در محتوا، نام نویسنده، نشانی، ایمیل یا آی‌پی یا رشته عامل کاربر مرورگر آن داشت، به نام جفنگ نشانه‌گذاری شود. در هر خط تنها یک واژه یا آی‌پی باشد.‌ این‌ واژه‌ها درعبارت‌ها جست‌وجو می‌شوند، مانند “پرس” در “وردپرس”. / When a comment contains any of these words in its content, author name, URL, email, IP address, or browser’s user agent string, it will be put in the Trash. One word or IP address per line. It will match inside words, so “press” will match “WordPress”
    تفاوت این باکس با فیلتر قبلی این است که کلمات و آدرس هایی که در اینجا در هر خط قرار می گیرند مشخص می کنند که آن دیدگاه به جای رفتن به صف تایید به عنوان اسپم در نظر گرفته می شود.

قسمت هشتم نیم‌رخ‌ها / Avatars
نیم رخ که ترجمه کلمه آواتار است معمولا و از قبل به عنوان عکس پروفایل شناخته می شد، این تصویر کنار نام کاربر قرار می گیرد و  می تواند عکس واقعی کاربر نباشد

نمایش نیم‌رخ /Avatar Display
انتخاب این گزینه باعث نمایش تصویر نیم رخ یا آواتار کاربر می شود.

بیشترین رتبه‌بندی/ Maximum Rating
G : مناسب برای همه مخاطبان
PG: ممکن است دارای محتوای نامناسب باشد، معمولا برای سنین ۱۳ به بالا
R: برای مخاطبان بالای ۱۷ سال
X: دارای محتوای نامناسب، بیشتر از بقیه رتبه‌ها

رتبه بندی به این صورت عمل می کند که اگر شما سطح آن را G قرار داده باشید و یک نفر که دیگاه ارسال می کند داری Gravatar یا عکس پروایل سطح R باشد آن عکس نمایش داده نمی شود.

نیم‌ رخ پیش‌فرض  / Default Avatar
این مورد برای کاربرانی که ثبت نامه کرده اند و دیدگاه ثبت می کنند جذابیت بیشتری دارد و کاربرانی که ثبت نام نشده اند یکی از موارد پیش فرض کنار نامشان قرار می گیرد که می توانید بسته به سلیقه خود آن را تغییر دهید.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

مطالب مرتبط:
فانکشن یا پلاگین؟

مدیریت برچسب در وردپرس

طراحی سایت فروشگاهی

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر در مورد “نظرات و دیدگاه ها در وردپرس