خطای not a valid JSON response

خطای not a valid JSON response

وردپرس تا حدی بالغ شده که خطاهای آن به کمترین میزان ممکن رسیده ولی هنوز گاهی ممکن است با خطاهایی  از جمله The response is not a valid JSON response مواجه شویم.

دلیل و روش رفع خطای The response is not a valid JSON response

 

ابتدا بهتر است بدانیم JSON چیست؟
به طور خلاصه جیسون (JavaScript Object Notation) JSON یک فرمت جاوا اسکریپت است که تبدیل به متن شده تا به راحتی از سرور به مرورگر منتقل شود.

دلایل بروز این خطا:
معمولا این خطا هنگام ویرایش یک نوشته در وردپرس رخ می دهد، زمانی که یک نوشته را ویرایش می کنیم وردپرس برای تغییر آن به سرور متصل می شود و برای این ارتباط از JSON استفاده می کند و اگر به هر دلیل وردپرس نتواند از سرور یک پاسخ دریافت کند یا پاسخ با فرمت JSON نبوده یا صحیح نباشد خطای یک پاسخ JSON معتبر نیست (Not a valid JSON response) نمایش داده می شود.

  • شایع ترین دلیل این خطا تغییر در بخش آدرس های وردپرس است، به بخش تنظیمات > تنظیمات عمومی مراجعه کنید و بررسی کنید که آدرس سایت و آدرس وردپرس صحیح باشند:

نشانی وردپرس نشانی سایت

معمولا باید هر دو بخش نشانی وردپرس و نشانی سایت یکی باشند و به ندرت این دو آدرس متفاوت هستند، یکی از دلایل خطای response is not a valid JSON response یا ( یک پاسخ JSON معتبر نیست) همین اشکال در URL یا آدرس هاست. برای رفع مشکل هر دو آدرس را یکسان قرار دهید و توصیه می شود مطلبی که در مورد تقاوت نشانی ورد پرس و نشانی سایت نوشته شده را مطالعه کنید.

  • دلیل دیگر اشکال در بخش پیوند های یکتا (Permalink) است.

پیوند یکتا

در صورتی که در بخش تنظیم پیوند های یکتا تغییری ایجاد کرده اید و نمی دانید کدام بوده یکی از موارد پیش فرض را انتخاب کنید. و دکمه خیره تغییرات را بزنید.

  • دلیل سوم فایل htaccess.
    در وب سایت شما یک فایل به نام اج تی اکسس (htaccess.) که نام آن با نقطه شروع می شود وجود دارد، این فایل کاربرد های مختلفی دارد ولی در اینجا تنظیمات پیوندهای یکتا را در خود ذخیره می کند، و تغییر آن با دکمه ذخیره تغییرات در بخش پیوند های یکتا اتفاق می افتد و در واقع وردپرس با این کار فایل مورد نظر را بروزرسانی می کند، گاهی به دلایلی ممکن است این فایل بروزرسانی نشده باشد یا محتوای آن به هر دلیلی درست نباشد و از طریق ذخیره تغییرات در پیوند های یکتا هم مشکل رفع نشود، در این صورت لازم است از طریق کنترل پنل هاست بخش مدیریت فایل (file manager) و یا از طریق ftp فایل مورد نظر را ویرایش کنید.
    برای رفع مشکل از طریق تغییر در فایل بعد از دسترسی به هر روشی که تمایل داشتید بعد از تهیه یک کپی و نسخه پشتیان از فایل، محتوای آن را حذف کنید و کد زیر را در آن جاگذاری کنید:

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

  • دلیل چهارم افزونه ها
    گاهی در وردپرس افزونه ها با یکدیگر یا حتی کدهای نسخه های مختلف وردپرس تداخل پیدا می کنند و این خطا بعضی مواقع به خطای JSON منتهی می شود. برای اطمینان از اینکه پلاگین ها باعث این مشکل نشده باشند به طور موقت افزونه ها را غیر فعال کنید و مجددا در همان بخشی که خطا دریافت می کردید بررسی کنید که خطا از بین رفته یا خیر؟ اگر خطا از بین رفته بود یکی یکی پلاگین های غیر فعال شده را مجدد فعال کنید و تست کنید تا پلاگین مشکل دار پیدا شود.
  • مورد پنجم REST API
    با استفاده از REST API در مسیر ابزارها > سلامت سایت اگر خطایی در این مورد وجود داشته باشد، در همین صفحه و در بخش بهبود پیشنهادی یا مشکل بحرانی یا کلیک روی REST API جزئیات بیشتری از خطا را مشاهده خواهیم کرد که در رفع مشکل موثر است.
  • 6 ویرایشگر یا ادیتور
    ویرایشگر فعلی وردپرس که گوتبرگ است را موقتا به حالت کلاسیک تغییر دهید. تنظمیات > نوشتن>  تنظیمات ویرایشگر

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

مطالب مرتبط:
تنظیم صحیح دیدگاه در وردپرس

فرق برچسب و دسته بندی

طراحی سایت برای شرکت

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *