مشاهده php info

مشاهده php info

کاربرد های php info

در هر نسخه از php قابلیت های بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آنها بواسطه نرم افزار دیگری به php اضافه می شود و برخی ممکن است از قبل وجود داشته باشند و نیاز به فعال سازی یا غیر فعال شدن داشته باشند. نمایش جزئیات و اطلاعات php توسط php info امکان پذیر است.

چگونه مشخصات وب سرور و نسخه php نصب شده را پیدا کنم؟

سرویس میزبانی یا حتی وب سرورهای لوکال مثل ومپ که php در آنها اجرا می شود به صورت پیش فرض اطلاعاتی از جزئیات php نصب شده به ما نمی دهد. راه حل در چنین مواردی استفاده از php info است.

php info چیست؟

برای دیدن اطلاعات سرور به php info نیاز داریم و php info در واقع یک فایل است که در سرور قرار می گیرد و با فراخوانی در مرورگر لیست کامل مشخصات php را نمایش می دهد.

چطور php info بسازم؟

برای ایجاد php info کافی است یک سند یا فایل خالی با پسوند php با هر نامی ایجاد کنید و سه خط زیر را در آن قرار دهید:

<?php
phpinfo();
?>

بعد از قرار دادن سه خط کد بالا در فایل آن را ذخیر می کنیم و به پوشه روت سایت منتقل می کنیم. منظور از پوشه روت سایت همان قسمتی است که فایل های سایت در آن قرار دارد و از طریق اف تی پی یا فایل منیجر که در کنترل پنل هاست قرار دارد قابل دسترسی است.
برای ساخت این فایل از هر ویرایشگری حتی Notepad هم می توانید استفاده کنید و در صورتی که از سرویس هاستینگ استفاده می کنید معمولا در بخش فایل منیجر امکان ایجاد مستقیم فایل و نوشتن در آن وجود دارد.

چطور php info را مشاهده کنم؟

بعد از ساخت و ایجاد فایل php که در آن سه خط کد بالا را درج کردیم فایل مورد نظر را در سایت آپلود می کنیم و سپس با زدن آدرس سایت به همراه نام فایل یک صفحه با قابلیت نمایش کلیه اطلاعات php در سرور به ما نمایش می دهد، به عنوان مثال اگر اسم سایت ما domain.com است و اسم فایل my-info.php  برای دیدن نتیجه آدرس را به این شکل وارد می کنیم:
www.domain.com/my-info.php

محتوای صفحه php info مشابه تصویر زیر خواهد بود:

اطلاعات نسخه php info

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ دی تلکام بلامانع است

مطالب مرتبط:

وردپرس اصلی را از کجا دانلود کنم؟     روش افزایش سرعت سایت وردپرسی     نصب پلاگین بهتر است یا تغییر فابل function؟     هاست وردپرس     وردپرس دو زبانه      پلاگین یا فانکشن کدام مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *