سرعت در وبسایت وردپرسی

سرعت در وبسایت وردپرسی

سرعت در وبسایت وردپرسی

 

سرعت در وبسایت طراحی شده با وردپرس چه اهمیتی دارد؟

تحقیقات نشان میدهند از سال 2000 تا 2006، زمان میانگین توجه انسان ها از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش یافته است. این موضوع برای دارنده سایت طراحی شده با وردپرس به این معنی است که سرعت در وبسایت وردپرسی اهمیت بسیار بالایی دارد.

شما زمان بسیار کمی دارید تا محتوای خود را به کاربران نشان دهید و آن ها را قانع کنید تا در وبسایت شما بمانند. یک وبسایت کم سرعت میتواند باعث شود کاربران قبل از دیدن محتوای شما از وبسایت خارج شوند.

همچنین مطالعات نشان می دهند حتی تاخیر های یک ثانیه ای در بارگذاری صفحه، باعث کاهش یازده درصدی بازدید صفحه های وبسایت و رضایت کاربران میشود.
علاوه بر این موضوع، سرعت یک شاخص مهم برای سئو  از دید گوگل و دیگر موتور های جستجو است. گوگل سایت های کم سرعت را در نتایج جستجو پایین تری نشان میدهند که به ضرر شماست.

به طور خلاصه، اگر قصد گرفتن ترافیک بالا و یا درآمد از وبسایت خود هستید، باید سرعت سایت خود را جدی بگیرید.

 

نحوه چک کردن سرعت وبسایت ایجاد شده با وردپرس

چک کردن سرعت وبسایت وردپرسی

بسیاری از طراحان وبسایت تصور میکنند سرعت سایتشان مشکلی ندارد چرا که روی کامپیوتر خودشان تاخیر ندارد. این یک اشتباه بزرگ است.

از آنجایی که شما وبسایت خود را زود به زود چک میکنید، مرورگر های مدرن مانند کروم سایت شما را در حافظه یا کش خود ذخیره میکنند و به محض اینکه شما آدرس را وارد میکنید سایت را بارگذاری میکنند. این باعث میشود وبسایت شما در لحظه لود شود.
اما یک کاربر عادی که برای اولین بار از وبسایت شما دیدن میکد ممکن است تجربه متفاوتی داشته باشد. و همینطور کاربرانی که موقعیت جغرافیایی متفاوتی دارند تجربه های کاملا متفاوتی خواهند داشت.
به همین دلیل پیشنهاد میکنیم سرعت وبسایت وردپرس خود را به یک سرعت سنج مانند تست سرعت وردپرس امتحان کنید. ابزاری آنلاین و رایگان که به شما امکان چک کردن سرعت سایتتان را میدهد.
ممکن است پس از انجام تست برای شما سوال باشد که چه سرعتی مناسب است؟
زمان باز شدن یک صفحه سایت خوب، زیر 2 ثانیه است.
هرچه بتوانید سرعت را کمتر کنید بهتر است. حتی چند میلی ثانیه در هر قسمت سایت میتوانند به کل سایت شما کمک کنند.

چه چیزی سرعت وبسایتی که وردپرسی است را کم میکند؟

سرعت وبسایت وردپرسی


تست سرعت وبسایت شما به احتمال زیاد گزینه های زیادی جهت بهبود به شما پیشنهاد میدهند، اما بسیاری از این مطالب برای طراحانی که با این مسایل آشنایی ندارند گیج کننده و سخت جلوه میکنند.
پیدا کردن دلایل کندی سایت کلیدی است برای بهبودی کلی سایت و اهداف بلند مدت شما.
به همین دلیل چند دلیل اصلی که میتوانند موجب کند شدن سایت شما شوند را جمع آوری کرده ایم:
1. وب هاستینگ: اگر سرور وب هاستینگ شما به درستی تنظیم نشده باشد، یا سرویسی باشد که مخصوص وردپرس نباشد میتواند در سرعت سایت شما موثر باشد.
2. کانفیگ وردپرس: اگر سایت وردپرس شما صفحه های کش شده را بارگذاری نکند، میتواند باعث اضافه کردن بار سرور های شما شود که سرعت سایت را کم و یا به طور کامل قطع میکند.
3. سایز صفحه:محتوای موجود در یک صفحه مثل عکس یا فیلم که از نظر حجم بهینه نشده اند می توانند حجم و سایز صفحه را بالا برده و باعث کاهش سرعت وب سایت شوند.
4. پلاگین یا افزونه های بد: اگر افزونه های سایت شما کدنویسی مناسبی نداشته باشند، میتوانند سرعت شما را به صورت چشمگیری افزایش دهند، در خیلی از موارد با غیر فعال کردم موقت هر پلاگین می توانید تغییر سرعت را تست کنید.
5. کد های جاوا اسکریپت خارجی: کد های خارجی مانند تبلیغات و صفحه های لودینگ میتوانند تاثیر بزرگی در سرعت سایت شما داشته باشند.
اکنون که دلایل کندی سرعت را میدانید، نگاهی به روش های اصلاح آن داشته باشیم:

اهمیت هاستینگ خوب برای سایت دارای وردپرس:

هاستینگ وردپرس

هاستینگ وردپرس شما نقش مهمی در عملکرد سایت ایفا میکند. یک میزبان وب خوب ابزار هایی دارد که عملکرد وبسایت شما را بهبود ببخشد.
دریک سرویس هاستینگ عادی اگر هاست اشتراکی داشته باشید ریسورس های سرور را با بقیه مشتریان به اشتراک دارید. این یعنی اگر سایت همسایه شما ترافیک زیادی دریافت کند، میتواند کل سرور هاستینگ را مورد اثر قرار دهد و سرعت سایت شما را کم کند. یا استفاده از دیسکهای مدرن گران قیمت و همچنین استفاده از سرویس مخوص وردپرس با مواردی مثل تطنیمات صحیح وب سرور و کش سرور می تواند به بهبود سرعت یک سایت کمک کند. یکی از سرویس های پیشنهادی برای ورد پرس، هاست ورد پرس است و دیگری سرویس فست هاست.

 

بالا بردن سرعت سایت وردپرسی بدون کد نویسی

  1. استفاده از پلاگین کش
    استفاده از پلاگین کشصفحه های وردپس پویا هستند به این معنی که وردپرس برای اجرای سایت شما باید پروسه ای را طی کند که شامل پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز،فراخوانی از بانک اطلاعاتی و نمایش آن به کاربر شماست. این پروسه در گام های زیادی انجام میشود و ممکن است در صورت بازدید همزمانِ چند نفر، سرعت سایت شما را پایین آورد.به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم از یک افزونه کش استفاده کنید که میتواند سرعت سایت شما را بهبود ببخشد.

    افزونه پس از بارگذاری از هر صفحه یک کپی تهیه کرده و سپس آن نسخه کش شده را به کاربران بعدی نمایش میدهد.پلاگین های کش زیادی وجود دارند و برخی از محبوب ترین آنان پلاگین های w3 total cache  (رایگان و پرمیوم) و wp rocket (پرمیوم) هستند. تنظیم این افزونه ها سخت نیست اما تفاوت زیادی در سرعت وبسایت شما ایجاد میکنند و به مرور و با آزمون و خطا و مطالعه می توانید به سرعت مناسب دست پیدا کنید.

  2. بهینه کردن عکس ها برای سرعت

کاهش حجم عکس برای وردپرس

تصاویر سایت به محتوای شما زندگی میبخشند و تعامل کاربران با صفحه را بالا میبرند. بر اساس حقیقات استفاده از المان های بصری رنگی، تا هشتاد درصد به خوانده شدن محتوای شما کمک میکند.
اما اگر تصاویر شما بهینه نباشند، ممکن است بیشتر از سود، ضرر برسانند. عکس هایی که حجم زیادی دارند معمولا رایج ترین دلیل کندی سرعت در سایت های تازه کار است.

پیشنهاد ما این است که قبل از بارگذاری هر عکسی در سایت خود، از نرم افزار های ادیت عکس استفاده کنید تا تصویر برای سایت بهینه باشد.
اگر فرمت عکس دستکاری نشده باشد، ممکن است حجم بسیار بالایی داشته باشد. اما با فشرده سازی و انتخاب فرمت درست میتوانید حجم عکس ها را به مقدار چشم گیری کم کنید. اکثر وبسایت ها از فرمت های PNG و JPEG استفاده میکنند، ممکن است برای شما سوال باشد که فرق این دو فرمت در چیست؟
فرمت PNG فشرده سازی نشده و کیفیت بالاتری دارد، اما به همین دلیل حجم بیشتری دارد و در زمان طولانی تری لود میشود.
فرمت JPEG فشرده سازی شده و تا مقداری از کیفیت عکس کم میکند اما حجم بسیار کمتری دارد و سریع تر لود میشود.
فرمت SVG جدیدترین نوع تصاویر است که حجم آن به نسبت امکان افزایش سایز بی نظیر است تصاویر این صفحه همگی SVG هستند.

به عنوان یک قاعده کلی اگر عکس ما رنگ و گرافیک های متعددی دارد بهتر است از JPEG استفاده کنیم، اما اگر عکس ساده تر و یا پس زمینه شفاف (ترنسپرنت) داریم، از PNG استفاده می کنیم. یک راه ساده برای اعمال این تغییرات استفاده از فتوشاپ، و انتخاب فرمت موردنظر هنگام ذخیره عکس است.
همچنین ابزارهایی ساده و حرفه ای زیادی هستند که می توانید با کمک آنها حجم عکس را کاهش دهید یا حتی از طریق برخی وب سایتها این کار ممکن است.

راه کار های بهینه سازی عملکرد وبسایت برای بهبود سرعت

  1. به روز رسانی مرتب

به روز رسانی مرتب

سایت خود را مرتبا به روز کنید. وردپرس کاربران زیادی دارد و آپدیت های زیادی منتشر میکند. هر آپدیت میتواند ابزار های جدیدی را معرفی، و باگ ها و مشلاک امنیتی را حل کند. همچنین پوسته یا تم شما درکنار پلاگین ها به روز رسانی های مرتب دارند. به عنوان طراح وبسایت وظیفه شماست که وردپرس، پوسته و افزونه های سایت را به روز کنید. در صورت آپدیت نکردن، سایت شما کند و غیرقابل اعتماد میشود که شما را در قبال تهدید های امنیتی آسیب پذیر میکند.

2.بهینه سازی پردازش پس زمینه

بهینه سازی پردازش پس زمینه


رایج ترین پروسه های پس زمینه اعمالی مانند پست های برنامه ریزی شده برای انتشار، و بک آپ گیری مرتب از سایت هستند.

پست های در صف انتظار تاثیر بسیار کمی بر عملکرد سایت دارند، اما پروسه هایی مانند بک آپ گیری میتوانند سرعت سایت را پایین بیاورند.

برای پلاگین های بک آپ گیری، باید از زمان بک آپ گیری اطمینان حاصل کنید تا زمانی باشد که سایت شما کمترین ترافیک ممکن را دارد. همچنین با تنظیم تعداد بک آپ ها و محوایی که بک آپ گرفته میشود میتوانید روی سرعت تاثیر بگذارید.

3. صفحه بندی نظرات زیر نوشته ها

صفحه بندی نظرات

نظرات زیاد روی نوشته های شما نشانه بسیار خوبی است، چرا که این تعامل نشان میدهد کاربران مطالب شما را میخوانند.

اما اگر کامنت های زیادی دریافت کنید، ممکن است سرعت سایت شما دچار مشکل شود.
وردپرس یک راه حل ساده برای این مشکل در نظر گرفته است، با رفتن به بخش تنظیمات > گفت و گو و فعال کردن تیک “صفحه بندی دیدگاه ها”، تعداد مشخصی از دیدگاه ها در هر صفحه نمایش داده میشوند که سرعت سایت شما را بهبود میبخشد

صفحه بندی دیدگاه ها

 

4- بارگذاری نکردن مستقیم محتوای ویدیو و صوتی

محتوای ویدیو و صوتی وردپرس

شما میتوانید محتوای ویدیویی و صوتی خود را مستقیم در وردپرس آپلود کنید و مشکلی در نمایش آن ها وجود نخواهد داشت، اما تا جای ممکن از این کار اجتناب کنید، حتی اگر پهنای باند نامحدود دارید.  هاستینگ فایل های پرحجم علاوه بر کند کردن سایت، حجم بک آپ ها را نیز زیاد میکند که ممکن است در آینده شما را دچار مشکل کند.

اگر میتوانید، بجای آپلود کردن از هاست خودتان، از لینک های ویدیو در پلتفرم هایی مانند آپارات، یوتیوب، ویمیو، دیلی موشن، ساوندکلاود و غیره استفاده کنید و کار های سخت را به آن بسپارید.

وردپرس ویژگی قرار دادن ویدیو به صورت جاسازی شده یا embedded را قرار داده تا در صورت نیاز URL ویدیو خود را قرار داده و مستقیما ویدیو را در سایت خود نمایش دهید، بدون نیاز به بارگذاری.

5- استفاده از تم های بهینه شده برای سرعت *مهم*

تم های پرسرعت وردپرس

هنگامی که برای سایت خود پوسته یا تم انتخاب میکنید، به سرعت توجه کنید. بسیاری از پوسته های زیبا و وسوسه برانگیز، کدنویسی ضعیفی دارند و میتوانند به سرعت سایت شما آسیب بزنند.
بهتر است از پوسته های ساده تر استفاده کنید و از تم هایی که لایه های پیچیده، انیمیشن های سنگین و ویژگی های غیرضروری دارند دوری کنید. در صورت نیاز به یک ویژگی خاص میتوانید از افزونه های با کیفیت وردپرس استفاده کنید. همچنین مهم است افزونه هایی که استفاده می کنید سنگین نباشند.

6- استفاده از لود تنبل یا lazy load

lazy load

اگر سایت شما تعداد زیادی عکس، ویدیو و گالری دارد میتوانید از لیزی لودینگ سود زیادی ببرید.

نحوه کار این ویژگی به این صورت است که بجای لود کردن تمامی عکس ها و ویدیو ها در لحظه، تنها محتوایی که در حال حاضر روی صفحه کاربر نمایش داده میشود را لود کند. با اینکار بقیه عکس و ویدیوهایی که نمایش داده نشده اند موقتا با یک پلیس هولدر جایگزین میشوند.

هنگامی که کاربر به پایین اسکرول میکند، عکس و ویدیو هایی که اکنون در دید کاربر هستند لود میشوند. شما میتوانید عکس، ویدیو و حتی کامنت و آواتار ها را لیزی لود کنید. شما میتوانید با افزونه های موجود لیزی لودینگ، یا با استفاده از تگ های HTML این قابلیت را به سایت خود اضافه کنید.

 

WordPress speed

 

امیواریم این مطلب به افزایش سرعت وب سایت وردپرسی شما کمک کرده باشد. برای شروع فراموش نکنید که قبل و بعد از اجرای این مراحل، سرعت سایت خود را تست کنید، و از دیدن میزان بهبودی متعجب خواهید شد.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ دی تلکام بلامانع است

مطالب مرتبط:

دانلود افزونه واتساپ برای وردپرس

دانلود و نصب نسخه اورجینال ورد پرس

نصب پلاگین بهتر است یا تغییر فابل function؟

هاست وردپرس

فست هاست

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *