موافقتنامه

موافقتنامه کاربران شرکت دی تلکام

ماده 1- متقاضی :

در این موافقتنامه ارسال کننده فرم الکترونیکی و کسی که به هر نحو درخواست دریافت هرگونه خدمات از دی تلکام را دارا می باشد و یا قبلا از دی تلکام خدمات گرفته و در حال استفاده می باشد(شخص حقیقی یا حقوقی) و به طور کلی شخصی که به هر نحو از خدمات دی تلکام استفاده می نماید متقاضی تلقی می گردد.

ماده 1-1 :

در این موافقتنامه کلیه شرایط و مقررات مربوط به متقاضی شامل نمایندگان دی تلکام نیز می شود.

ماده 2- خدمات دهنده:

در این موافقتنامه از شرکت ارتباطات شبکه دی ارائه دهنده خدمات ومحصولات رایانه ای و نرم افزاری و مرتبط با اینترنت، شبکه های اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات با عنوان دی تلکام نام برده شده. نام دی و علامت های تجاری ثبت شده شرکت ارتباطات شبکه دی و تمام حقوق آن منحصرا متعلق به این شرکت می باشد و هرگونه استفاده و کاربرد ها به هر نوع به عنوان مثال استفاده از نام مشابه، اعلام نماینده بودن یا داشتن نمایندگی، استفاده از لوگو و علامت ها و نام های ثبت شده، انتشار سربرگ یا نامه یا پیش فاکتور و هرگونه سند یا مضمونی با علامت یا نام دی حتی صادر شده توسط دی تلکام در فضای مجازی یا هر تارنما یا شبکه اجتماعی و مواردی که به اعتبار شرکت لطمه وارد کند یا از دید دی تلکام سوءاستفاده تلقی شود توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی که اجازه مکتوب این شرکت را نداشته غیرمجاز بوده و مورد پیگیری حقوقی قرار خواهد گرفت..

ماده 3- سرویس ها :

منظور از سرویس ها در این موافقتنامه،‌کلیه موارد خدمات یا محصولاتی است که این شرکت می پذیرد در حال ارائه آن بوده یا می باشد. از جمله ثبت، تمدید و انتقال انواع نام های دامنه، خدمات پست الکترونیک، میزبانی تارنما و سرویس دهنده و سرور مجازی و فیزیکی،‌ارائه آدرس های اینترنتی و پهنای باند،طراحی وب سایت یا صفحات وب و مجازی،بهینه سازی برای موتورهای جستجو، لایسنس ها ، گواهینامه ها، مجوزها و محصولات نرم فزاری، تغییر در نرم افزارهای سورس باز و سایر خدمات و محصولات در حال ارائه توسط این شرکت می باشد.

ماده 4 -تعهدات متقاضی:
ماده 4 - 1:

در صورت تصمیم به واگذاری هر نوع از خدمات و محصولات و یا فروش مجدد محصولات یا خدمات دی تلکام توسط متقاضی به شخص دیگر شبکه دی باید کتباً به صورت نامه رسمی که برای افراد حقوقی درسربرگ رسمی شرکت/ سازمان به صورت ممهور و افراد حقیقی همراه با کپی کارت ملی مالک شناسه به این شرکت اعلام شده در جریان قرار گیرد و اعلام موافقت دی تلکام با آن الزامی می باشد، ضمنا تمام شرایط این موافقتنامه به متقاضی جدید توسط وا گذارنده منتقل گردد و متقاضی جدید ضمن ارائه مشخصات صحیح تمام این شرایط را می پذیرد، در مورد نام دامنه ضمن این شرایط، مقررات مرکز ثبت نیز باید رعایت گردد.

ماده 4 - 2:

مسئولیت استفاده از سرویس ها و محتوا و تمام مطالــــــب و تصاویر و سرویس دهنده های مجازی یا اختصاصی یاسایر خدمات دریافتی متقاضی از دی تلکام و همچنین مبادله اطـــلاعات از وب سایتها، پست الکترونیک، پورتهای سرویس دهنده ویا بانکهای اطلاعاتی و امثال آن که به هر نحو با خـــــــدمات دریافتی متقاضی مرتبط باشد برعهده متقاضی می باشد.

ماده 4 - 3:

کلیه اطلاعیه ها،اخبارمرتبط، اعلامیه های پیشنهاد تمدید یا تاریخ انقضا، کلمات عبور یا رمز، اطلاعات مالی و سایر اطلاعات از این دست به آدرس پست الکترونیک متقاضی یا شماره تلفن همراه که درزمان ثبت نام در وب سایت دی تلکام و یا به صورت مکتوب و یا قسمت مشخصات پروفایل کاربری و یا به هر نحو از سوی متقاضی اعلام شده ارسال می گردد و یا از طریق بخش اعضا به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود، در صورتی که متقاضی هیچ آدرس پست الکترونیک (ایمیل ) اعلام ننماید و یا آدرس اعلام شده ناقص و غیر قابل استفاده یا اشتباه باشد یا به دلیل نقص فنی یا مشکل اپراتور یا تشخیص اسپم از سوی سرور ایمیل و امثال آن اطلاعیه را دریافت ننماید، مسئولیت بروز هرگونه مشکل ناشی از آن بر عهده متقاضی می باشد و متقاضی می تواند به صورت برخط نسبت به ویرایش آن اقدام نماید.

ماده 4 - 4:

در صورت ایجاد هر گونه اختلال یا خرابکاری در سرویس دهنده ها و یا سایر خدمات دی تلکام از سوی متقاضی و یا فایلهای مربوط به متقاضی، متقاضی ضمن جبران خسارت مسئولیت آن را بر عهده می گیردو دی تلکام می تواند از ارائه خدمات به متقاضی خودداری نماید و در این حالت هیچ وجهی به متقاضی عودت نمی گردد .

ماده 4 - 5:

متقاضی متعهد می گردد هیچ نوع سوء استفاده از خدمات دی تلکام ننماید به عنوان مثال ارسال هرز نامه،استفاده از سرویس دهنده به عنوان پروکسی یا موارد واعمال غیر قانونی مشابه سوء استفاده تلقی می گردد و دی تلکام می تواند از ارائه خدمات به متقاضی خودداری نماید و در این حالت هیچ وجهی به متقاضی عودت نمی گردد و مسئولیت سوء استفاده بر عهده متقاضی می باشد.

ماده 4 - 6:

متقاضی شخصاً جوابگوی ادعا و شکایت هر شخص حقیقی و حقوقی ثالثی در ارتباط با خدمات دریافتی خواهد بود.

ماده 4 - 7:

مسئولیت نگهداری از کلمات عبور و رمزها "گذر واژه" یا "password"بر عهده متقاضی می باشد و متقاضی باید دقت کامل در نگهداری از کلمات عبور و رمز خود را داشته باشد . دی تلکام به متقاضی توصیه مینماید کلیه کلمات عبور را به صورت دوره ای با ترکیب مناسب تغییر دهد و هر متقاضی بعد از دریافت رمز اولین بار موظف به تغییر آن میباشد. انتخاب رمزهای ساده و قابل رمزگشایی برای هیچیک از بخشهای خدمات مجاز نیست.

ماده 4 - 8:

متقاضی متعهد می گردد مشخصات صحیح ارائه نماید و هر گونه تغییر در مشخصات از جمله تغییر در آدرس،تلفنها،پست الکترونیک و امثال این را سریعاً از طریق به روز رسانی در وب سایت دی تلکام و یا اعلام کتبی به دی تلکام اطلاع دهد و در غیر اینصورت مسئولیت پیامدهای آن از جمله عدم دریافت نامه و email, و پیامک یا عدم امکان تماس بر عهده متقاضی می باشد.

ماده 4 - 9:

دی تلکام از روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها حداکثر تلاش را به عمل می‌آورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیرقانونی جلوگیری کند. طبیعتا مسئولیت هرگونه سواستفاده بر عهده شخص یا اشخاص متخلف بوده و دی تلکام حق اعتراض و پیگیری را از طریق قانونی بنابر صلاحدید خود محفوظ می‌دارد. اطلاعات مندرج در حساب کاربری افراد حقیقی و حقوقی بر مبنای اصل صداقت کاربر در نظر گرفته شده است و چنانچه در هرمرحله از ارائه خدمات مغایر این موضوع محرز گردد امکان قطع سرویس دهی از سوی دی تلکام و یا ارجاع به ذینفع قانونی برای شرکت ارتباطات دی تلکام محفوظ می باشد.

ماده 4 - 10:

واگذاری کلمات عبور و رمز به هر عنوان به شخص دیگر و یا استفاده از کلمات عبور ساده غیر مجاز می باشد و مسئولیت پیامدهای آن بر عهده متقاضی میباشد.

ماده 4 - 11:

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نرم افزارها،اطلاعات،تصاویر، وب سایتها وخدمات مربوط به وب سایتهای دی تلکام برای دی تلکام محفوظ می باشد و هر گونه کپی برداری و یا سوء استفاده و یا استفاده بدون اطلاع و اجازه مکتوب دی تلکام و یا استفاده خلاف عرف ممنوع می باشد و متخلف ضمن قبول مسئولیت آن موظف به جبران خسارت ناشی از آن می باشد.

ماده 4 - 12:

ارائه خدمات یا نرم افزار های رایگان باعث ایجاد حقی برای متقاضی یا شخص ثالث نخواهد بود و در صورت لزوم دی تلکام می تواند با صلاحدید خود از ارایه خدمات رایگان به متقاضی خودداری نماید و خدمات رایگان شامل پشتیبانی فنی نمی باشد.

ماده 4 - 13:

هرگونه سوء استفاده از نام دی تلکام و خدمات مرتبط ممنوع می باشد.

ماده 4 - 14:

متقاضی متعهد به رعایت قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران، قوانین بین المللی مرتبط با خدمات و همچنین مقررات مراکز متولی مرتبط از جمله مراکز صدور گواهینامه، مراکز صدور لایسنس، مراکز ثبت دامنه خصوصا مرکز ثبت دامنه ایرنیک و همچنین دی تلکام می باشد و مسئولیت هر گونه تخلف بر عهده متقاضی می باشد.

ماده 5 - 1:

نگهداری از اطلاعات و مشخصات ارائه شده توسط متقاضی بر عهده دی تلکام می باشد و دی تلکام این اطلاعات را فاش نمی سازد مگر در حد عرف و قانون و یا بنا به درخواست مراجع قضایی و قانونی مربوطه.

ماده 5 - 2:

دی تلکام کلیه امکانات لازم در حد عرف را برای سرویس دهی به متقاضی فراهم می نماید ولی گارانتی و یا تضمینی برای برابری خدمات یا امکانات با خواسته متقاضی ارائه نمی نماید.

ماده 5 - 3:

دی تلکام تا حد امکان و حداکثر از یکماه قبل از وب سایت های موجود درسرویس دهنده ها نسخه پشتیبان تهیه می نماید ولی جبر و تعهدی بر این موضوع یا تضمین صحت نسخه های پشتیبان ندارد و متقاضی خود شخصاً موظف به تهیه نسخه پشتیبان ازتمام اطلاعات و فایلهای خود می باشد و چنانچه به هر دلیلی اطلاعات مربوط به متقاضی از بین برود و امکان بازیابی آن نباشد دی تلکام مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت .

ماده 5 - 4:

بازیابی اطلاعات مربوط به وب سایتها یا سرور ها و هر نوع بازیابی اطلاعات از نسخه های پشتیبان در صورتی که موجود باشد شــــــــامل هزینه می شود،درصورتی که نیاز به بازیابی به دلیل نقص فنی از سوی دی تلکام باشد برای بازیابی هزینه ای دریافت نمی گردد.

ماده 5 - 5:

مسئولیت تمدید خدمات، محصولات و هر سرویس که از دی تلکام تهیه شده و قابلیت تمدید دارد قبل از سر رسید تاریخ انقضا کاملا بر عهده متقاضی می باشد، و همواره تاکید شده جهت جلوگیری از مشکلات پیش بینی نشده از جمله وضع قوانین جدید بین المللی یا سایر موارد غیرمترقبه قبل از سررسید زمان انقضا، "خصوصا سرویس های حساس مثل دامنه ها ، لایسنس ها یا سرویس هایی اعم از سرویس میزبانی وب ، ایمیل، بانک اطلاعاتی و سرور مجازی که داده های آن بعد از تاریخ انقضا حذف می شود" نسبت به تمدید آن اقدام شود. دی تلکام ممكن است به روشهای مختلف از جمله پست الکترونیک ، تلفن ، پیامک و روشها ی مشابه به مشترکین تاریخ خاتمه خدمات دریافتی متقاضی از جمله نام دامنه را اعلام می نماید ولی جبر و تعهدی بر این موضوع ندارد و در صورتی که متقاضی ادعا نماید به دلیل اینکه تاریخ خاتمه سرویس به او اعلام نشده یا تاریخ نمایش داده شده صحیح نبوده دچار ضرر و زیان شده دی تلکام پاسخگو نبوده و هیچ مسئولیتی بر عهده دی تلکام نیست . ملاک پایان زمان سرویس تاریخ اعلام شده مرکز ارائه خدمات یا محصولات می باشد و در صورتی که زمان اعلام شده در سامانه های دی تلکام به هر دلیلی از جمله سینک و هماهنگ نبودن با مرکز مربوطه صحیح نبوده باشد یا تاریخ توسط مرکز ثبت به هر دلیلی تغییر نموده باشد، دی تلکام هیچ مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

ماده 5 - 6:

مهلت تمدید خدمات و نامهای دامنه قبل از تاریخ انقضا یا خاتمه آنها می باشد و این تاریخ برای نامهای دامنه تاریخ مشخص شده به عنوان زمان خاتمه توسط مرکز متولی یا در موتورهای whois معتبر از جمله , internic.netوnic.ir می باشد وبرای سایر خدمات تاریخ اعلام شده از سوی دی تلکام می باشد و در صورت عدم تمدید هر نوع ازخدمات ازجمله نامهای دامنه قبل از تاریخ انقضاء مسئولیت هر گونه مشکل احتمالی برعهده متقاضی می باشد و در صورت پرداخت هر نوع وجهی بابت تمدید متقاضی باید تایید دریافت آن را از شبکه بخواهد،متقاضی می تواند در هر زمان تاریخ خاتمه خدمات دریافتی را از دی تلکام بخواهد ضمن اينكه در بخش اعضاي شبكه دي به صورت برخط و آنلاين كليه اطلاعات و سوابق قابل مشاهده هستند.

ماده 5 - 7:

همه متقاضیان ثبت دامنه های کشور ایران طبق اعلام مرکز ثبت ملزم به رعایت قوانین مرکز ثبت می باشند و با ارسال فرم اطلاعات برای ثبت دامنه کشور ایران چه مستقيم و چه از طريق نماينده کلیه مقررات این مرکز را قبول می کنند.

ماده 5 - 8:

در صورت بروز هرگونه تحریم بین المللی یا منطقه ای یا به هر نحو بر کشور ایران که مانع از فعالیتهای اینترنتی دی تلکام خصوصا ثبت دامنه دات کام و غیر ایران شود، دی تلکام تمام تلاش خود را برای حفظ منافع مشترکین و متقاضی مینماید ولی هیچ تضمین و تعهدی برای جبران خسارت احتمالی ندارد و این مورد جزو موارد فورس ماژور محسوب شده و دی تلکام خود را از هرگونه اعتراض متقاضی مبری میداند و متقاضی با قبول احتمال بروز مشکل این خدمات را دریافت نموده.

ماده 5 - 9:

هرگونه تعهد یا ضمانت کتبی یا شفاهی خارج از سرویسها و چهارچوبهای مشخص شده دی تلکام یا عرف موجود که توسط افراد یا نمایندگان به متقاضی ارائه شود از عهده دی تلکام خارج میباشد و دی تلکام مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

ماده 5 - 10:

در صورتی که به هر دلیلی مقرر شد دی تلکام نسخه پشتیبان به متقاضی ارائه نماید این کار فقط به صورت کپی نمودن فایلها یا نسخه پشتیبان در محل قبلی "restore" انجام میگیرد .

ماده 5 - 11:

نرم افزار تولید شده در دی تلکام یا خدمات ارائه شده مانند برنامه نویسی و طراحی وب دارای مدت معین و در غیر اینصورت حداکثر یکسال خدمات پشتیبانی بعد از فروش میباشند.

ماده 6 پرداختها
ماده 6 - 1

در صورت عدم وصول وجه پرداختی متقاضی بابت هر نوع از خدمات توسط دی تلکام و یا عدم اطلاع از وصول آن،این شرکت می تواند تا زمان دریافت آن وجه و یا اطلاع و اطمینان از وصول آن از ارائه خدمات به متقاضی خودداری نماید و در هر زمان وجه مورد نظر را مطالبه نماید و متقاضی موظف به پرداخت آن خواهد بود. هر گونه وجه واریز شده به حسابهای بانکی دی تلکام باید به شرکت اعلام شود صرف واریز وجه بدون اطلاع رسانی قابل قبول نخواهد بود.

ماده 6 - 2

در صورت پرداخت هر گونه چک بابت خدمات تا زمان وصول کل مبلغ آن چک و هزینه کامل خدمات دریافتی، مبلغ مورد نظر پرداخت نشده تلقی می گردد. و برای اطلاع ارائه تصویر فیش بانکی الزامی است.

ماده 6 - 3

هیچ نام دامنه ای بعد از ارسال درخواست ثبت قابل تغییر نخواهد بود و برای تغییر باید نام جدیدی ثبت شود که هزینه مربوط به آن جداگانه دریافت می شود.

ماده 6 - 4

ثبت نهایی نام دامنه پس از تائید رجیسترار های اصلی ثبت ( برای دامنه های ir مرکز ثبت دامنه ایرنیک ، برای دامنه های gTLD مقررات بین المللی ICCAN ) می باشد. مسئولیت ارسال مدارک مورد نیاز برای ثبت دامنه جهت تائید نهایی اعم از تعهدنامه ، مدارک شناسایی فردی و یا دریافت مجوز از مراجع ذیربط برای اسامی خاص بر عهده متقاضی میباشد. قصور متقاضی در عدم ارسال مدارک در مهلت مقرر موجب لغو درخواست از سوی رجیسترار می گردد و مسئولیت پیامدهای ناشی از آن بر عهده متقاضی نام دامنه می باشد. مقررات ثبت و تمدید دامنه های کشوری اعم از پسوند های US, RU, UK و ... بر حسب مقررات رجیسترار های مربوطه می باشد ، لذا مطالعه شرایط و قوانین ثبت و تمدید این پسوندها پیش از اقدام به خرید بر عهده متقاضی و الزامی می باشد.

ماده 6 - 5

در صورتی که نام دامنه درخواست شده توسط متقاضی پس از ثبت سفارش به دلایلی همچون مشکلات فنی یا هر گونه اختلال یا خطا امکان تائید نهایی یا تکمیل مراحل ثبت را نداشته باشد، پس از بررسی کارشناس دی تلکام از لیست سفارشات حذف و بهای پرداختی به حساب کاربری متقاضی عودت می گردد. امکان ثبت نام دامنه جایگزین برای متقاضی محفوظ می باشد.

ماده 6 - 6

در صورت عدم پرداخت بدهی توسط متقاضی ظرف مدت 15 روز دی تلکام میتواند کلیه سرویهای دریافتی متقاضی را لغو یا موقتا غیر فعال نماید.

ماده 6 - 7

در صورت عدم پرداخت وجه چک پرداختی متقاضی از جانب بانک مربوطه به هر دلیلی متقاضی موظف می باشد ضمن پرداخت مبلغ مورد نظر در اسرع وقت، مبلغ تعیین شده از سوی دی تلکام را به عنوان کارمزد امور مالی به دی تلکام بپردازد.

ماده 6 - 8

در صورت عدم پرداخت وجه مربوط به هر یک از خدمات دریافتی متقاضی تا حداکثر پانزده روز، حقوق متقاضی نسبت به خدمات درخواستی لغو می گردد و دراینصورت دی تلکام می تواند هر یک ازخدمات قبلی دریافت شده توسط متقاضی را لغو نماید .

ماده 6 - 9

عودت وجه سرویسهای میزبانی یا Money Back Guarantee تنها برای سرویس هایی امکان پذیر است که در صفحه آن محصول یا سرویس در وب سایت دی تلکام " مشمول بودن عودت وجه " درج شده باشد، این مورد شامل سرویس های تمدیدی نمی باشد و تنها مواردی که جدید تهیه شده باشند و از زمان درخواست برای خرید آن یک هفته بیشتر نگذشته باشد امکان پذیر است.

برای این منظور لازم است متقاضی در بخش پشتیبانی اعضای دی تلکام یک درخواست به همراه دلیل لغو برای واحد فروش ارسال نماید . تکمیل بودن پروفایل کاربری ( شامل مشخصات پرسنلی فرد ، کد ملی ،شماره تماس و آدرس ) پیش از ثبت درخواست لغو سرویس یا عودت وجه الزامی است و پیرو قوانین پولشویی به درخواست کاربرانی که بعد از آن نسبت به ویرایش مشخصات حساب اقدام نمایند ترتیب اثر داده نخواهد شد .

پس از لغو سرویس و بررسی مشخصات کاربر بهای پرداختی به حساب کاربری عودت می گردد. به تشخیص دی تلکام امکان عودت در صورت مشکوک بودن پروفایل کاربر به مشخصات جعلی یا تغییر داده شدن موارد اصلی مثل نام و مشخصات منحصر به فرد به نام دیگر امکان پذیر نمی باشد. در صورت تمایل کاربر به عودت وجه به حساب بانکی ، نام مالک شماره حساب ارسالی باید با نام و سایر مشخصات متقاضی در زمان سفارش یکسان باشد، در صورتی که متقاضی در هنگام تهیه سرویس اطلاعات و مشخصات کامل خود را در فرم مشخصات ارائه نکرده باشد عودت وجه مقدور نیست، با توجه به اینکه تراکنش های بانکی شامل کارمزد می شود، کارمزد بانکی از تمامی وجوه عودت شده کسر می گردد. همچنین عودت وجه شامل نمایندگان فروش یا مشتریان آنها یا سرویسهای ریسلر (فروش مجدد) و خدمات تمدید نمی شود.لازم به ذکر است مواردی که هزینه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شخص حقیقی یا حقوقی ثالثی پرداخت می شود از جمله ثبت دامنه ، یا خرید لایسنس و گواهینامه و مواردی از این دست به هیچ عنوان امکان عودت وجه وجود ندارد.

ماده 6 - 10

مبالغی که مشمول عودت وجه می شوند تنها در صورتی که از طریق درگاه آنلاین بانکی پرداخت نشده باشند امکان واریز به حساب بانکی خواهند داشت. به دلیل اتصال درگاه های پرداخت به سامانه های مالیاتی تنها مبالغی که به صورت واریز به حساب یا کارت انجام شده با شرایط اعلام شده قابل عودت می باشد.

ماده 6 - 11

رعایت کلیه موارد بالا برای متقاضی و نمایندگان دی تلکام الزامی است و در خواست استفاده از هر نوع خدمات یا محصولات دی تلکام به هر نحو الکترونیکی یا سُنتی به منزله قبول کلیه شرایط فوق از سوی متقاضی و نماینده می باشد و با اعلام درخواست نمایندگی به هر نحو ،نماینده شرایط فوق را می پذیرد و متعهد می شود ضمن رعایت آنها تمام موارد را به اطلاع کاربران و مشتریان خود نیز برساند.

The comment section on this page has been disabled!