برچسب در وردپرس

برچسب در وردپرس

به طور خلاصه برچسب یا tag در وردپرس را می توان به عنوان یک ابزار نام برد که وظیفه نوعی طبقه بندی پست یا همان نوشته ها در وردپرس را بر عهده دارد، هر نوشته یا پست در وردپرس ممکن است چندین تگ یا برچسب داشته باشد و بازدید کننده ها با انتخاب این برچسب می توانند پست ها و مطالبی که شبیه آن پست هستند را مشاهده کنند.

برچسب (Tag) در وردپرس

همانطور که گفته شد برچسب کار نشانه گذاری و به نوعی کمک در دسته بندی مطالب را انجام می دهد و لی نباید آن را با ابزار (دسته ها) اشتباه بگیریم. برای درک بهتر موضوع تصورکنید شما یک وبلاگ در زمینه الکترونیک دارید و در آن بخش های مختلفی را در قسمت دسته ها ایجاد کرده اید مثل: (مدارهای الکترونیکی، عیب یابی بردهای الکترونیک، قطعات الکترونیک و  ابزارهای کاربردی) داشته باشید پس 4 دسته بندی کلی ایجاد کرده اید ولی ممکن است در هر دسته بندی چند مقاله مختلف داشته باشید که در آنها خازن کلمه مهمی بوده و محور مقاله شما یا بخش مهمی از مقاله شما باشد پس در آن مقاله ها کلمه خازن را برچسب گذاری کرده اید. به این ترتیب بازدید کننده یکی از مطالب شما که مثلا در مورد تعمیر برد یخچال بوده و دلیل اصلی خراب شدن برد آن، خازن است می تواند با انتخاب برچسب خازن سایر مقالات مرتبط به آن را پیدا کند.

تفاوت برچسب و دسته بندی؟
از نظر فنی هر دو وظیفه طبقه بندی را انجام می دهند ولی طبقه بندی نمی تواند هم دسته بندی باشد و هم علامت گذاری.

  • اجباری: برچسب در ودرپرس اجباری نیست، از آنجا که ممکن است شما در وب سایت مطالب متفاوتی داشته باشید طبقه بندی به دو روش انجام می شود یکی دسته بندی که روش ضروری آن استفاده از گزینه دسته ها یا Categories در وردپرس است و دیگری برچسب ها که در وردپرس الزامی نیستند و بدون آنها هم می توانیم دسته بندی کاملی داشته باشیم .
  • توارث: در دسته بندی وردپرس می توانیم برای یک دسته زیر مجموعه داشته باشیم، مثلا یک دسته بندی به عنوان تعمیر ایجاد می کنیم که در زیرمجموعه آن عیب یابی بردهای الکترونیک، باز برای این زیر مجموعه دو دسته بندی زیر آن به نام مدارهای AC و بردهای DC ایجاد می کنیم و می توانیم این ارث بری از دسته ها را تا جای لازم ادامه دهیم ولی در برچسب این توارث وجود ندارد و هر برچسب مستقل از سایر برچسب هاست.
    مثال دسته بندی: عیب یابی مدار الکترونیک
    مثال برچسب: برد یخچال

wordpress-tag-on-post

چکونه برچسب ایجاد کنیم؟
برای ایحاد برچسب در وردپرس می توانید در همان صفحه ای که مطلب یا محتوای خود را ایجاد می کنید از یک کارد کوچک که معمولا روبروی نوشته است با عنوان برچسب ها استفاده کنید ولی اگر برچسبی که ایجاد می کنید برای بار اول است، توصیه می شود از بخش نوشه ها> برچسب ها > افزودن برچسب را انجام دهید. همچنین توصیه می شود از نامک یا URL فارسی در برچسب استفاده نکنید و از ایجاد بر چسب های مشابه زیاد خودداری کنید.

Adding tag wordpress

تاثیر برچسب در بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو
توجه داشته باشید که هر برچسب یک صفحه برای خودش ایجاد می کند که این صفحه در واقع یک لیست از مطالبی است که در آن برچسب گذاری انجام شده و خود این صفحه که به دلیل ایجاد برچسب یا فهرست ساخته شده، معمولا محتوای بهینه شده ای برای موتورهای جستجو نداشته و در موتورهای جستجو جذابیتی ندارد، حتی اگر سعی در بهینه کردن آنها داشته باشیم کار زیادی نمی توانیم برای آن انجام دهیم و هر چه تعداد این برچسب ها و در نتیجه تعداد صفحاتی که به دلیل ایجاد برچسب ایجاد می شود کمتر باشد احتمال پنالتی شدن صفحات شما در موتورهای جستجو کمتر می شود. هر چند موضوع برچسب شباهت زیادی با  کلمات کلیدی یا keyword که گوگل اعلام حذف آن را کرده دارد ولی در واقع این دو موضوع از هم جدا هستند و تگ ها برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد می شود و تنها در صورتی می تواند برای سئو مفید باشد که صفحات زیادی با برچسب واقعا مرتبط علامت گذاری شده باشند و تاثیر آن این باشد که کاربر بعد از خواندن یک ملطب سراغ مطالب مشابه برود در غیر اینصورت نتیجه عکس خواهد داشت. پس به جای ایجاد تگ های زیاد در سایت سعی کنید مطالب خود را با روش های حرفه ای و معرفی در ابزارهای وب مستر موتورهای جستجو بهینه و ایندکس کنید.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

 

مطالب مرتبط:

استفاده از پلاگین یا فانکشن؟

WordPress هاست

سرور مخصوص وردپرس

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *