نکات مهم در طراحی سایت

نکات مهم در طراحی سایت

با رعایت این نکات مهم در طراحی سایت قادر خواهید بود وب سایت را در عین سادگی با کارایی بالا در اختیار داشته باشید.  

طراحی سایت از نظر فنی ممکن است برای خیلی از افراد قابل انجام باشد، ولی نکات زیادی از طراحی ظاهر سایت معروف به UI تا کدهای مورد استفاده در صفحه وجود دارد که عدم توجه به آن، باعت تفاوت بین یک وب سایت موفق و ناموفق می شود،

برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای به نکات مهم طراحی سایت توجه کنید:

  • CSS Logoاستفاده از کد های بهینه :

با بهره گیری از کد های بروز و استاندارد، استفاده از تگ های مناسب و اهمیت دادن به ساده ترین بخش ها در کد از جمله تگهایی مثل <h یا استفاده به جا از CSS درون فایل یا عدم استفاده از اسکریپت های اضافی. در واقع وقتی صحبت از کدهای بروز در صفحات سایت می شود، باید توجه کنید که عادت های قدیمی را هر چند وقت یک بار مجدد بررسی کنید و اگر به عنوان مثال عادت ندارید از alt در عکس استفاده کنید حتما این مورد را از این به بعد برای تک تک عکسها در نظر بگیرید، یا قبل از استفاده از جاوا اسکریپتی که همیشه در سایت استفاده می کردید یک جستجو برای کد ساده تر مشابه بدون جاوا اسکریپت ممکن است شما را به نتایج جالبی برساند.

  • طراحی اختصاصی مرتبط با نوع فعالیت :

با طراحی وب سایت مرتبط با زمینه مورد استفاده و عدم اضافه کردن المان های غیر ضروری مثل گالری عکس در یک سایت فروشگاهی ، استفاده از علائم و عکس های مناسب، رنگ بندی مناسب ، و در نهایت UI یا ظاهر مناسب سایت، و ایجاد جذابیت بصری باعث افزایش حضور مخاطب در وب سایت خواهد شد.

  • استفاده ار فونت و اندازه ی مناسب :

استفاده از فونت مناسب که فقط جنبه زیبایی نداشته باشد و کاربران برای خواندن متن دچار مشکل نشوند و همچنن اندازه فونت که نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ، رنگ فونت هم نکته مهم بعدی است به عنوان مثال استفاده از فونت سفید در زمینه تیره باعث خستگی چشم و خروج کاربران از سایت خواهد شد.

  • مدیریت محتوا :

با وارد نمودن محتوای مناسب و منحصر به فرد در وب سایت، کپی نبودن مطالب و داشتن مطالب مرتبط به فعالیت مخاطب بیشتری در وب سایت جذب خواهید کرد. مدیریت و افزودن مطالب و کلمات کلیدی مرتبط و کاربردی در وب سایت یکی از کاربردی ترین موارد بهینه سازی وب سایت ( SEO ) می باشد.

  • ساده بودن سطح دسترسی مشتریان :

ساده نگه داشتن در حین کاربردی بودن در طراحی وب سایت بسیار ارزشمند خواهد بود منوها نباید تو در تو و غیر قابل دسترس باشند، مطالب یا بخش های مهم باید در قسمت هایی مثل هدر یا فوتر قابل انتخاب باشند.

  • موبایل :

طراحی وب سایت باید ریسپانسیو و فابل نمایش برای موبایل باشد، اهمیت این موضوع در حال حاضر به حدی زیاد است که موتورهای جستجو ابتدا قابلیت نمایش در موبایل را بررسی می کنند،

  •  بروزرسانی محتوای وب سایت :

با بروز نمودن و اضافه نمودن مطالب و محتوای وب سایت، یک وب سایت پویا با مطالب زنده ایجاد کنید، بازدید کنندگان بیشتر جذب کنید و سایت خود را اصطلاحا زنده نگه دارید. همواره به خاطر داشته باشید با اضافه نمودن مقالات و دانشنامه های مفید و کاربردی وب سایت شما بروز تر و مفید خواهد بود.

  •   لینک :

با ارتباط صحیح بین صفحات وب سایت خود و استفاده از لینک های داخلی درست بعلاوه لینک های خارجی حساب شده رتبه صفحات خود را افزایش دهید.

  • عدم استفاده از کدهای قدیمی

استفاده از مواردی که منسوخ یا قدیمی می شوند مثل فلش در وب سایت یا کد هایی که بروز نشده باشند و تگها یا خصوصیات بروز نشده می تواند یک وب سایت را نابود کنند.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

مطالب مرتبط:

مهمترین تگ ها در سئو

نصب وردپرس

طراحی وب سایت

نصب جوملا

بررسی رتیه و رنک سایت درگوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *