دامنه co.

دامنه co.

دامنه co. چیست؟

پسوند نام دامنه co برای بسیاری از شرکت ها و موسسات تجاری به دلیل اینکه مخفف company یا corporation  یا commercial بوده جذاب است و استفاده می شود،‌خصوصا با کم شدن پسوند com.  این دامین بسیار پرطرفدار شده.
این دامنه یک دامنه سطح یک کشوری یا country code top-level domain (ccTLD) که از لحاظ فنی مثل سایر دامنه های کشوری بوده و مربوط به کشور کلمبیا است. ثبت آن از سال 2010 همراه با اشتیاق کاربران برای عموم آزاد شد.

دامین یا دامنه Domain چیست؟

به طور خلاصه نام دامنه Domain که در فارسی دامنه می گوییم، یک پسوند برای مشخص کردن آدرس اینترنتی یک وب سایت است و شرط اول ثبت آن این است که قبلا جایی استفاده نشده و شخص دیگری آن ر ثبت نکرده باشد. در واقع مهمترین قسمت یک وب سایت نام دامین است که شامل اسم یا نام دامنه و پسوند آن است مثل film.tv که معولا کاربران در انتخاب نام سعی می کنند نام مناسب با کسب و کار یا هدف خود داشته باشند.

دوره ثبت و تمدید دامین co

دوره ثبت این دامنه حداقل یکسال است و حداکثر زمان آن 5 سال می باشد. دوره تمدید آن از حداقل یکسال تا 5 سال می باشد.

هزینه ثبت و تمدید دامین co

قیمت ثبت دامنه co. به دلیل اینکه دامنه خارجی است بسته به نرخ ارز دچار نوسان خواهد بود. برای اطلاع از قیمت به بخش ثبت دامنه مراجعه کنید.

شرایط عمومی ثبت یک نام دامین co چیست؟

دامنه با پسوند co باید حداقل دو کاراکتر داشته باشد و می تواند حداکثر 63 کاراکتر باشد.
نام دامنه با این پسوند می تواند با یک حرف یا عدد آغاز شود و یا با یک حرف یا عدد پایان یابد. برای فاصله دادن بین کاراکترها در نام دامنه نمی توان از جای خالی(Space)ستفاده کرد به طور مثال: (www.ab cd.co ) صحیح نمی باشد. برای فاصله دادن بین کاراکترها می توان از خط فاصله(dash ) استفاده کرد به طور مثال: (a-bcd.co) صحیح است. همچنین استفاده از کاراکترهای ? ! & * و از این قبیل در نام دامنه مجاز نمی باشند به طور مثال: (abcd@e.co ) صحیح نمی باشد.

روش بررسی وضعیت آزاد بودن دامنه یا مشاهده اطلاعات ثبت کننده دامنه

برای بررسی وضعیت دامنه می توانیم اصطلاح Whois بگیریم. این کار از طریق وب سایت هایی که به این منظور ایجاد شده اند یا بخش دامنه قابل انجام است.

چگونه یک دامنه co ثبت کنم؟

بعد از بررسی وضعیت دامنه و در صورتی که قبلا شخص دیگری دامنه مورد نظر شما را ثبت نکرده باشد گزینه افزودن به کارت به شما نمایش داده خواهد شد که با انتخاب آن به مرحله ثبت وارد می شوید.

چه مقدار طول می کشد تا دامنه co من به ثبت برسد؟

دامنه شما بلافاصله پس از طی آخرین مرحله آنلاین به ثبت می رسد و سپس در قسمت دامنه های شما در پنل کاربری در بخش اعضای شبکه دی نمایش داده می شود و می توانید از آن استفاده نمایید.
در صورت بروز هر گونه خطای آنلاین در این مرحله 2 حالت رخ می دهد: 1) سفارش شما ابطال می شود و هزینه پرداخت شده بابت آن به حساب کاربری شما باز می گردد. 2) دامنه در لیست سفارشات شبکه دی قرار میگیرد و توسط کارشناس تا ثبت نهایی پیگیری می شود.

آیا امکان تغییر نام دامنه co پس از ثبت وجود دارد؟

امکان هیچگونه تغییری پس از ثبت دامنه در نام دامنه وجود ندارد.

عدم نمایش اطلاعات و مخفی کردن مشخصات در whois دامنه های co.

پشوند دامنه co. امکان Contact Privacy را به شما می دهد که اطلاعات مالک و ثبت کننده دامنه را مخفی کنید. این مورد شامل هزینه سالیانه کمی می شود.

انتقال دامنه co

آیا امکان انتقال دامنه co به شرکت دیگری وجود دارد؟

بله شما می توانید در بخش کاربری دی تلکام قسمت دامنه گزینه انتقال دامنه را انتخاب کنید.

تغییر یا انتقال هاست دامنه co

تغییر سرور یا هاست دامین با تغییر name server قابل انجام است. برای تغییر نیم سرور از طریق بخش کاربران دی تلکام گزینه دامنه ها سپس نام دامنه و مدریت NameServer ها را انتخاب کنید.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

مطالب مرتبط:

ثبت دامین آنلاین با تخفیف

ثت دامنه WS

دامین مدارس یا sch.ir

پسوند دامین id.ir برای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *