Cross-Browser چیست؟

Cross-Browser چیست؟

یکسانی کد مرورگر

Cross-Browser چیست؟ در واقع به این معناست که کد های HTML و CSS و کد های Client Side نوشته شده در یک صفحه وب سایت، به شکلی نوشته شوند که در تمامی مرورگرها Browsers به یک فرم دیده شده و قابل اجرا باشند از مرورگرهای متداول می توان به نسخه های Edge مایکروسافت ، فایرفاکس موزیلا ، کروم گوگل ، سافاری اپل ، اپرا و … اشاره کرد.

 

 

عمل Cross-Browser یک عمل چالش برانگیز برای یک طراح وب است زیرا باید سایت خود را به گونه ای توسعه دهد که تمامی کاربران با هر نوع مرورگری از هر کجای دنیا بتوانند تمامی قسمت های سایت را مورد بازدید قراردهند و قسمتی را از دست ندهند، این عمل معمولا یکی از اصول پایه طراحی وب به شمار می رود.

وب سایتها و نرم افزار هایی نیز برای تست وب سایت های طراحی شده با  قابلیت Cross-Browser به وجود آمده است از جمله این نرم افزار ها و سرویس دهنده ها می توان به وب سایت http://crossbrowsertesting.com اشاره کرد، که البته استفاده از آن برای مدت محدودی رایگان بوده و استفاده برای کاربران حرفه ای نیاز به پرداخت هزینه دارد.

Responsive یا واکنش گرایی چیست؟

واکنش گرایی یا Responsive به این معنی است که یک صفحه وب سایت به نحوی طراحی شود که در دستگاههای مختلف با صفحه نمایش های متفاوت مثلا دسکتاپ و موبایل به صورت خودکار برای آن اندازه تصویر تنظیم شده و به درستی نمایش داده شود،‌بسیاری از وب سایتهای قدیمی تنها در چند سایز مانیتور قابلیت نمایش دارند و در در بعضی نمایشگر ها مثل تفلن همراه به ریخته و ناخونا نمایش داده می شوند.

تفاوت کراس براوزر و واکنش گرا در چیست؟

در واکنش گرایی کارکرد صحیح وب ساید در دستگاههای مختلف با اندازه نمایش متفاوت مورد نظر است ولی در کراس براوزر یا یکسانی کد مرورگر مهم نسخه های مختلف مرورگر است که وب سایت در هر مرورگری به درستی نمایش داده شود

با توجه به توضیح بالا در خصوص اجرای یکسان کد در مرورگرهای مختلف و شباهت Cross Browser به Responsive  بعد از تعریف واکنش گرا تفاوت این دو مشخص می شود.

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ دی تلکام بلامانع است

مطالب مرتبط:

نکته های فری لنسری یا دورکاری    موارد مهم در طراحی سایت     طراحی وب سایت شرکتی     نصب وردپرس  سئوی آسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *