شناسه ایرنیک

شناسه ایرنیک

 شناسه ایرنیک چیست و چرا باید شناسه ایرنیک بسازم؟

شناسه ایرنیک یا هندل که به آن رابط دامنه و نیک هندل هم گفته می شود یک کد است که مشخصات هر شخص حقیقی یا حقوقی را نمایش می دهد. اطلاعات هر متقاضی ثبت دامنه ir در بانک اطلاعاتی مرکز ذخیره شده و برای هر بار ثبت یا تغییرات رابط ها این کد یا نیک هندل مورد استفاده قرار می گیرد و در موارد زیادی به جای وارد کردن اطلاعات تنها وارد کردن هندل ایرنیک یا رابط دامنه کافی است.

توجه: طبق اعلام ایرنیک احراز هویت برای تمام شناسه های ساخته شده در ایرنیک از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجباری است.

ایرنیک چیست؟

کلیه دامنه های ir و مشتقات آن زیر نظر واحد ثبت دامنه سازمان فیزیک نظری و ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات IPM) که این واحد ایرنیک نامیده می شود به ثبت می رسند که در حقیقت متولی و مرکز اصلی ثبت دامنه های ir به عنوان مرکز ثبت کشوری زیر نظر سازمان جهانی ICANN می باشد، و کلیه دامنه های ir پس از تائید این مرکز به ثبت نهایی می رسند.

فرمت شناسه ایرنیک

نیک هندل معمولا با این فرمت ساخته می شود: da50-irnic که بخش اول آن قبل از خط تیره از حروف نام متقاضی استفاده کرده به همراه یک عدد و بخش دوم آن عبارت irnic می باشد.

"<yoastmark

آیا می توانم قبل از ثبت دامنه یا بدون داشتن دامنه یک شناسه ایرنیک داشته باشم؟

بدون داشتن دامنه ir هم می توانید نیک هندل داشته باشید، برای این کار شما می توانید هندل یا همان شناسه خود را به عنوان رابط فنی یا مالی یک دامنه ایرنیک قرار دهید و هر زمان نیاز به ثبت دامنه داشتید این شناسه به عنوان مالک یا صاحب امتیاز قابل استفاده خواهد بود.

آیا داشتن شناسه برای ثبت دامنه ir ضروری است؟

بله برای ثبت دامنه ir ضروری است ولی در خیلی از موارد این شناسه می تواند به صورت خودکار از اطلاعات کاربر ساخته شود.

هر رابط یا شناسه می تواند چند دامنه داشته باشد؟

هر شناسه می تواند صاحب امتیاز یا رابط تعداد نامحدود دامنه باشد.

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

مطالب مرتبط:

دامین id.ir     ثبت دامین ir با تخفیف   وریفای شدن شناسه ir      شناسه قدیمی     پرسش محرمانه و پاسخ محرمانه ایرنیک     طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *