فعال کردن شناسه های خودکار ایرنیک

فعال کردن شناسه های خودکار ایرنیک

فعال کردن شناسه های خودکار ایرنیک

آیا همه شناسه ها نیاز به فعال سازی دارند؟

فعال کردن شناسه های خودکار ایرنیک تنها برای شناسه هایی است که به صورت اتوماتیک و از طریق API نمایندگان ایجاد شده.

نکته: طبق اعلام ایرنیک از ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساخت شناسه توسط سیستم نمایندگان غیر فعال می شود و کاربران برای ساخت شناسه باید مستقیما به سایت ایرنیک مراجعه کنند.

توجه: طبق اعلام ایرنیک احراز هویت برای تمام شناسه های ساخته شده در ایرنیک از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجباری است.

ایرنیک چیست؟

کلیه دامنه های ir و مشتقات آن زیر نظر واحد ثبت دامنه سازمان فیزیک نظری و ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات IPM) که این واحد ایرنیک نامیده می شود به ثبت می رسند که در حقیقت متولی و مرکز اصلی ثبت دامنه های ir به عنوان مرکز ثبت کشوری زیر نظر سازمان جهانی ICANN می باشد، و کلیه دامنه های ir پس از تائید این مرکز به ثبت نهایی می رسند.

شناسه ایرنیک چیست ؟

این شناسه یک کد است که مشخصات هر شخص حقیقی یا حقوقی را نمایش می دهد. اطلاعات بیشتر در خصوص شناسه صاحب امتیاز دامنه

چگونه شناسه هایی که به صورت خودکار هنگام ثبت دامنه از طریق سیستم نمایندگان ایرنیک برای دامنه ایجاد شده است را برای ورود به سایت ایرنیک فعال کنیم؟

شناسه‌هایی که به صورت خودکار و اتوماتیک وار در هنگام ثبت دامنه از طریق سیستم نمایندگان مرکز ثبت دامنه ایجاد می‌شوند در حالت عادی قابلیت ورود به سامانه را ندارند و همچنین فاقد رمز عبور، پرسش و پاسخ محرمانه هستند ابتدا لازم است پاسخ محرمانه ایجاد شود.

پاسخ محرمانه

در زمان ایجاد شناسه یک پرسش و پاسخ محرمانه به کاربر ارائه می شود تا در زمان نیاز به بازیابی از آن استفاده شود در شناسه های خودکار این پرسش و پاسخ وجود ندارد.

رفع مشکل شناسه های ساخته شده توسط نمایندگان

برای فعال کردن این شناسه‌ها می‌توانید طی یک درخواست رسمی سوال و پاسخ محرمانه و رمز عبور مورد نظر خود را در بخش ارسال مدارک ایرنیک به امور شناسه ها، ارسال نمایید.

فعال کردن شناسه ایرنیک ساخته شده توسط نماینده

 

آیا پاسخ محرمانه فرمت مشخصی دارد؟

پاسخ محرمانه و رمز عبور درخواستی شما باید حداقل شامل ۶ کاراکتر مجاز شامل اعداد و حروف لاتین باشد. لطفا توجه داشته باشید که این درخواست باید توسط صاحب شناسه بصورت رسمی و امضا شده و به همراه کپی مدرک شناسایی (برای اشخاص حقیقی کپی کارت ملی و برای اشخاص حقوقی نوشتن درخواست در سربرگ و ارسال کپی روزنامه رسمی یا مجوز) باشد.

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ شبکه دی بلامانع است

مطالب مرتبط:

جایگزینی و تغییر پرسش و پاسه محرمانه ایرنیک     وریفای ایرنیک      شناسه ایرنیک چیست؟     ثبت دامین ارزان     شناسه قدیمی    طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *