اعتبارسنجی صفحه وبسایت در W3C

اعتبارسنجی صفحه وبسایت در W3C

W3C چیست؟

قبل از بررسی اعتبارسنجی صفحه وبسایت در W3C  ابتدا بدانیم مربوطه به کجاست؟ World Wide Web Consortium (W3C) کنسرسیوم پهنه جهانی وب که مخفف آن به جای wwwc از عدد ۳ و یک حرف w استفاده شده  یک انجمن جهانی است که استانداردهای وب را توسعه می دهد.

W3C Markup Validation Service استاندارد سنجی صفحه وب سایت

انجمن w3c یک بخش برای طراحان وب و کاربران اینترنت ایجاد کرده که می توانند در آن میزان نزدیکی هر صفحه وب به استانداردهای جهانی را به همراه خطاهای آن مشاهده کنند و در واقع به نوعی استاندارد بودن صفحه وب را بسنجند.

چطور استاندارد و صحیح بودن صفحات وب را چک کنم؟

برای بررسی وب سایت یا یک صفحه وب از جهت مطابقت با استانداردهای جهانی کنسرسیوم واد آدرس ولیدتور W3C  شوید:

اعتبارسنجی صفحه وبسایت در W3C
در بخش Address در صفحه ولیدیتور  آدرس وب سایت یا URL صفحه وب مورد نظر را وارد کنید و دکمه Check را بزنید. در صورتی که فقط قصد بررسی خطاهای احتمالی XHTML نسخه خاص یا HTML5 را داریدقبل از دکمه چک از بخش Document Type آن را انتخاب کنید.

Markup Validation  چیست؟

لزوم Valid کردن یا تایید اعتبار سنجی صفحات وب سایت بر طبق اصول طراحی کنسرسیوم جهانی وب W3C برای یک و سایت و خصوصا طراح آن وب سایت تنها جنبه زیبایی و استفاده از آیکون آن در پایین وب سایت را ندارد ،کم کم این موضوع به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل می شود، یکی از مهمترین دلایل این است که صفحات وب برای موتور های جستجو بهینه تر شده و اطلاعات سایت شما را بهتر جمع آوری می نمایند این عمل در حالی است که شما اصول و مهندسی طراحی وب را بر اساس دستورات پایه گذار و سازنده اولین صفحه اینترنت انجام می دهید این یک امتیاز ویژه برای شما محسوب شده و می توانید یکی از اعضای این کنسرسیوم جهانی باشید.

وب سایت کنسرسیوم جهانی وب این امکان را می دهد که به وسیله موتور سنجش رایگان خود، سایت شما را طبق اصول پایه مورد سنجش قرار دهد و از این رو در صورت بی نقص بودن امکان قراردادن لوگوی خود را در سایت شما می دهد که یکی از مهم ترین اصول در SEO یا ( Search engine optimization ) است و باعث افزایش بازدید سایت خواهد بود ،برای اطلاعات بیشتر به سایت کنسرسیوم جهانی وب www.w3.org مراجعه نمایید.

 

 

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ دی تلکام بلامانع است

مطالب مرتبط: تنظیمات robots.txt     تگ های کلیدی HTML برای سئو     طراحی وب سایت شرکتی     نصب وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *