آموزش رمزگذاری در اکسل

آموزش رمزگذاری در اکسل

اگر فایل اکسلی دارید که اطلاعات و داده های مهمی در آن وجود دارد، به راحتی می توانید با رمزگذاری در اکسل برای فایل یک پسورد انتخاب کنید و فقط کسانی که رمز فایل را داشته باشند می توانند محتوای سند اکسل شما را ببینند.

نرم افزار اکسل یکی از نرم افزار های پر کاربرد آفیس می باشد که علاوه بر امکانات رایج و کاربردی قابلیت ایجاد رمزگذاری را داراست، شما می توانید با قرار دادن رمز، محرمانه بودن فایل های اکسل خود را حفظ نمایید.

پس از باز نمودن نرم افزار فوق روند زیر را جهت رمزگذاری فایل مورد نظر طی فرمایید :

1.مطابق تصویر راهنمای زیر بر روی گزینه File کلیک نمایید.

open file in excel

2. سپس از منوی سمت راست گزینه Info را انتخاب نمایید.

3. پس از انتخاب گزینه File، مطابق با تصویر راهنمای بالا بر روی گزینه protect Workbook کلیک نموده تا زیر مجموعه امکانات آن به نمایش در آید، سپس گزینه Encrypt With Password را اتخاب نمایید.

excel select info encrypt with pasword

 

4. با انتخاب گزینه Encrypt With Password عملیات رمز گذاری بر روی فایل آغاز خواهد شد. بدین صورت که با کلیک بر روی این گزینه پنجره کوچکی با نام Encrypt Document به نمایش داده می شود و شما می توانید در فیلد مربوط به این پنجره رمز انتخابی مورد نظر را وارد نمایید.

excel encrypt document

 

5. پس از وارد نمودن رمز با کلیک بر روی دکمه Ok پنجره ای جدید با نام Confirm Password باز میشود که در فیلد مربوط به این پنجره، رمز وارد شده را باید عینا تکرار و وارد نمایید تا رمز انتخابی شما تایید و سند رمز گذاری گردد.

 

Reenter password Excel

با اتمام این مراحل اجرای عملیات رمز گذاری روی سند را به پایان رسانیده اید. نکته قابل  ذکر این است که سند مربوطه از این پس با وارد نمودن رمز قابل دسترسی خواهد بود و هر بار که کاربر و یا کاربران مجاز نیاز به خواندن متن این نوع اسناد (رمز گذاری شده) دارند، باید رمز مربوط به آن سند را بدرستی وارد کرده تا محتویات برای آنها نمایش داده شود.

 

آموزش ساخت چارت و نمودار در اکسل

 

خرید گواهینامه امنیتی SSL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *