تفاوت SSL 2048 bit و رمز نگاری256 بیت

تفاوت SSL 2048 bit و رمز نگاری256 بیت

تفاوت بین SSL 2048 bit و رمز نگاری256 بیت یا 256bit encryption چیست؟

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با عبارات رمزنگاری 256 بیتی یا 2048 بیت در گواهینامه های SSL مواجه شده باشید و بخواهید تفاوت آنها را بدانید.

تفاوت SSL 2048 بیتی و رمزنگاری 256 بیتی

در ابتدا باید بدانیم این دو مرتبط با SSL هستند ولی بخش 2048 مربوط به الگوریتم کلی رمزنگاری است و با اینکه هر دو مربوط به SSL هستند ولی ارتباطی با جنبه تبلیغاتی گواهینامه ها و بهتر یا بدتر بودن گواهینامه SSL ندارند.

اگر به طور خلاصه و ساده بخواهیم عنوان کنیم 2048 بیت RSA روش رمزنگاری نامتقارن است این روش برای تصدیق اعتبار و اطمینان از اینکه تنها گیرنده مشخص شده امکان رمزگشایی از اطلاعات دریافتی را دارد ابداع شده. در این روش برای رمزنگاری Asymmetric Encryption از 2 کلید عمومی و خصوصی استفاده می شود. اغلب طول کلید ها برای کلید رمزنگاری عمومی/خصوصی 2048 بیتی است.

رمزنگاری نامتقارن یا RSA دارای کلیدهایی با سایز های بزرگ است و هر چه این عدد بزرگتر باشد بهتر است مثلا 2048 و 4096 و به دلیل بزرگ بودن اعداد و پیچیدگی بیشتر کندتر عمل می کند باز به همین دلیل است که تنها در مرحله اولیه از آن استفاده می شود و ایجاد کلید خصوصی از این عدد کار کند و مشکلی است. هنگامی که اتصال برقرار شد، ارتباط سریعی برقرار می شود که رمزنگاری متقارن نسبتا سریع می باشد و از کلیدهای کوچکتری با سایز 128 و 256 استفاده می کند. به طور کلی، SSL از چندین الگوریتم رمز گذاری در مراحل مختلف استفاده می نماید.

کلید RSA :
RSA الگوریتمی است که به وسیله کامپیوتر های مدرن برای رمزگذاری و رمزگشایی پیام ها استفاده می شود. این یک الگوریتم رمزنگاری نامتقارن است. نامتقارن بدان معنی است که دو کلید مختلف وجود دارد. به RSA رمزنگاری کلید عمومی نیز گفته می شود، زیرا یکی از کلیدها را می توان به هر شخصی داد و کلید دیگر باید خصوصی نگه داشته شود. کلید RSA با تعداد 2048 بیت به منظور تایید هویت یا امضا استفاده می شود و تضمین می کند که تنها یک دریافت کنندۀ در نظر گرفته شده، می تواند به اطلاعات ارسالی یا رمزگذاری شده دسترسی داشته باشد. این کلید تشکیل شده است از دو قطعه، یکی کلید عمومی و دیگری کلید خصوصی، که در واقع این دو کلید به یکدیگر وابسته هستند.

2048 بیت درباره کلید جفت شده RSA است :
کلیدهای RSA شامل یک عدد صحیح بزرگ و یک کلید 2048 بیتی است، این کلید عدد صحیحی بزرگتر از 2 به توان 2047 و کوچکتر از 2 به توان 2048 می باشد.

256 بیت درباره SSL است :
در SSL، کلید سرور تنها به منظور انتقال یک کلید 256 بیتی تصادفی استفاده می شود. به طور کلی مشتری کلید 256 بیتی تصادفی را تولید می کند و آن را با کلید عمومی RSA سروری که در گواهی سروری و یک کلید 2048 بیتی است، رمزگذاری می کند و نتیجه را به سرور ارسال می نماید. سرور از کلید خصوصی RSA به منظور معکوس عمل کردن عملیات استفاده می کند. بنابراین کلید 256 بیتی انتخاب شده توسط مشتری بدست می آید. پس از آن، مشتری و سرور از کلید 256 بیتی به منظور انجام رمزنگاری متقارن و بررسی های نهایی استفاده می کند و دیگر از کلید RSA برای برقراری اتصال استفاده نخواهد شد.

گواهینامه SSL SAN

روش ساخت فایل CSR

گواهینامه SSL

 

کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *